כך היינו – סיכום עונת 2021-22 של הניו יורק ניקס / דובי עופר

New York Knicks Logo - PNG and Vector - Logo Download

שלומות חברים יקרים, וכמה חביב מצדכם להקדיש כמה דקות לקבוצה האהובה עליי בתבל וקורותיה בליגה הטובה בעולם בעונה החולפת, על עליותיה, מורדותיה, קריאות הבוז והתשואות, ג'וליוס רנדל אחד, אר ג'יי בארט באותה כמות, וכנ"ל ת'יבודו, קשישים פצועים, צעירים מחייכים, סימני שאלה ולסיום קצת תקוות לעתיד.

הפסקול של היום באדיבות דייב וחברים.

עוד לפני תחילת העונה – זה התחיל אופטימי. את העונה הקודמת סיימנו במקום הרביעי במזרח, ולמרות הופעה עלובה כצפוי מול פאק טריי יאנג ולהקתו בפלייאוף, ניתן היה להרגיש שהנה מתפתחת בחלק הנכון של ניו יורק קבוצה ראויה. ג'וליוס רנדל קטף את תואר השחקן המשתפר, אר ג'יי בארט גילה ניצוצות של מה שראינו ממנו בדיוק, ובקיץ נחתכו מהקבוצה חלקים מיותרים (ע"ע אלפריד פייטון). מי שחשוב נשאר, ומערב הדראפט אחרי המון ממבו ג'מבו והעברות יצאנו עם שלושה שחקנים חביבים שהמאמן חפץ ביקרם, הגארדים מיילס "deuce" מקברייד, קוונטין גריימס ומהמקום ה-58 הגיע הפריק המקפץ עם השם המופלא ג'ריקו, יריחו, סימס.

מחווה מרגשת לחביב הגארדן

המשך הקיץ גם הוא היה טוב בסך הכל. עם שפע מקום מתחת לתקרה מחד, ומעט מאוד חוזים חתומים מאידך, השכילה ההנהלה להחזיר את רוב הסגל מהעונה הקודמת על חוזים קצרים והגיוניים, שיאפשרו גמישות גם בקיץ הבא, ולסיכום תוגבר הקו האחורי באוון פורניה שהוחתם על חוזה מופרז במקצת, וקמבה ווקר שנאסף במחיר מציאה אחרי שחוזהו נקנה ע"י אוקלהומה.

אם הסתכלתם על העתיד מזווית מסוימת ובתאורה מחמיאה, אפשר היה להגיד שהקבוצה של תום ת'יבודו נמצאת בדרך נכונה לכאורה.

ליגת הקיץ הייתה מעודדת. בניגוד לקבוצות אחרות, בניקס התייחסו ברצינות לקדם העונה. כמעט כולם לקחו חלק, הצעירים תורגלו במגוון שילובים, עמנואל קוויקלי ואובי טופין הובילו, והצעירים נראו כמי שיוכלו לתרום גם בזירה האמיתית. ופתאום הניקס נראו כמו קבוצה רצינית, שחושבת על ההווה ומשקיעה בעתיד.

Obi Toppin's Full Game Highlights: 22 PTS, 9 REBS, 2 ASTS vs Pacers | 2021  NBA Summer League - YouTube
מלך הסאמר ליג

תחילת העונה הייתה המשך ישיר. רנדל נורה כמו מלוע של תותח, ויחד עם פורנייה ובארט ניצח בMSG את 46 הנק' של ג'יילן בראון והסלטיקס בשתי הארכות וקבע, אנחנו כאן כדי להישאר. הקבוצה נישאה על גלי המומנטום, ואת החודש הראשון מסיימים הניקס במאזן 1-5 ושפע אופטימיות. ואז, כרגיל, דברים התחילו להשתבש.

בואו נתמצת את ההמשך כי אתם כבר חמים על ניקיונות פסח ומתים להמשיך.

דברים שגילינו, אחרי שידענו אותם מלכתחילה והעדפנו להתעלם. חלקם טובים:

  • לניקס יש בעיית קו אחורידרק רוז הוא כבר לא הMVP מ2011, אלא שחקן מבוגר ופצוע שלא מסוגל לסחוב עונה מלאה. רוז הסתפק העונה ב26 משחקים ולא היווה פקטור. לא ימשיך בעונה הבאה. קמבה ווקר, גארד נמוך ולא שומר בשלהי הרלוונטיות של הקריירה, הוא שחקן שאין פחות מתאים ממנו לשיטת המשחק של ת'יבודו. קמבה אמנם נתן כמה משחקים מרשימים , כולל משחק 50 נק' וטריפל דאבל ראשון מאז נחתם התנ"ך, אבל הושבת לאורך רוב העונה, הוחזר לסגל לזמן קצר, ואז ת'יבס סגר עליו את הדלת סופית. לא ימשיך בשנה הבאה. אלק ברקס הוא אחלה שחקן, סקורר, בחור נהדר, ובשיטת המשחק הנוכחית כשיר להוביל כדור, אבל הוא לא רכז פותח של קבוצה רצינית. מצד שני, רכז פותח של קבוצה בינונית או מגוחכת, קרי הניקס של רוב העונה, הוא בהחלט מסוגל להיות.
  • אגף הגבוהים של הניקס שברירי ולא יציבנרלנס נואל גם הוא בחור נחמד, חוסם נהדר ושחקן שמתאים היטב לשיטה של ת'יבודו, אבל פציע מאוד. 25 משחקים העונה הם כל מה שקיבלנו ממנו, ויחד עם תעודת הזהות של טאג' גיבסון הבלתי נגמר אך בהחלט מתבלה, נשאר רק ג'ריקו סימס מלא הפוטנציאל אך כה בוסרי לגבות את מיטשל רובינסון. מיטש בשנת חוזה נתן מספרים לא רעים (8.5 בנק' וריב', 1.8 חס' למשחק), ונשאר בריא, אבל לא בטוח שיישאר בעונה הבאה. אם נצליח לשים את היד בדראפט על מרק וויליאמס או טוב מזה ג'יילן דורן נקבל פיצוי הולם.
  • הצעירים של הניקס משתפרים, אבל עדיין לא מוכנים לשאת את הדגל בעצמםעמנואל קוויקלי, טייריס מקסי של הניקס, הוסיף לרפרטואר ניהול משחק, ויחד עם הביצים העצומות איתן נולד, המהירות והקליעה, הוא יהיה יופי של רכז גיבוי מהספסל, אבל העונה עדיין בוסר. אובי טופין שכה רבות השמצתי ביללות האליברטון אייכה עשה צעדים גדולים והולכים לכיוון שחקן לגיטימי בליגה, ויתכן שכבר בשנה הבאה יהיה הפאוור פורוורד הפותח (ר' סיפור רנדל בהמשך). האמת, אין לי מילה רעה להגיד על אלוף תחרות ההטבעות הגרועה בהיסטוריה. טופין שיפר את הקליעה מבחוץ, הכניסה לסל, וקבלת ההחלטות בהתקפה, ויחד עם האתלטיות המטורפת, התעופה למתפרצות וכמויות השואו והחיוכים, אובי נראה כמו יקיר הגארדן בטווח הנראה לעין. אגב, טופין וקוויקלי הפכו לבסטיז במהלך העונה, ככה שתדעו. דיוס מקברייד וקוונטין גריימס נתנו הופעות ראויות כשנדרשו, ובמידה ות'יבודו ימשיך בעונה הבאה, ישלימו גרעין צעיר של הקבוצה, שתחת הנהגה ראויה יוכל, אולי, להפוך לקבוצה לא רעה.
Knicks news: Obi Toppin, Immanuel Quickley could miss Sixers game
  • שאלת המנהיג – נתחיל בלשים את הקלפים על השולחן – ג'וליוס רנדל הפך העונה לחתיכת צרה. השחקן המשתפר של העונה שעברה, המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה, חביב הקהל, הלוחם, הקולע, מנהל המשחק, הפך השנה לפרימדונה ממורמרת שהגיב רע לתגובת הקהל להופעות עלובות, ובהמשך סר חינו סופית כשהפך למעין כרמלו עם קליעה רעה, שלוקח כדורים מדי התקפה, נכנס עם הראש בקיר שוב ושוב, ובאמצע הדרך מאבד, מוסר במפתיע או קולע בצורה מקורית אך לא יעילה. רנדל חזר העונה לאחוזים נמוכים מחוץ לקשת (41% בעונה שעברה צנחו לפחות מ31 העונה), ירד באסיסטים ובנקודות, הרבה להתעמת עם הקהל ועם שחקנים יריבים, והשרה סביבו, אומר בעדינות, אווירה מחורבנת. השמועות על העתיד לא איחרו להגיע, והרצף החיובי של הקבוצה בלעדיו לקראת סיום העונה רק חיזק את התחושה שהמטרה המרכזית של ההנהלה בקיץ תהיה למצוא למשפחת רנדל בית חדש, במקום אחר ורחוק מניו יורק. בהיעדרו, פסע אר ג'יי בארט צעד גדול לפנים ותפס את פוזת המנהיג. הקנדי, בעונתו השלישית בליגה, אמנם ירד במספרים, צנח באחוזי הקליעה מכל הטווחים, נתקע על אותם מספרי מסירות וריבאונדים, מאבד יותר ורק מספר הנק' השתפר, אבל כשמסתכלים על הסגל ושואלים מי יוביל את העסק קדימה, אר ג'יי הוא האיש. גם כאן, השאלה הגדולה היא האם ההנהלה תכיר בכך ותתן לבארט את חוזה המקסימום המתבקש ממעמדו? אישית הייתי רוצה לראות את בארט ממשיך להנהיג את הסגל הנוכחי, עם שינויים ותוספות מתבקשים.
  • והמאמן – "ת'יבודו לא מקדם צעירים" אומרים עליו, אבל בשליש האחרון של העונה, כפי שכתבתי למעלה, שחקני השנה הראשונה עד השלישית נותנים את הטון ונראים מאושרים מתמיד. לא תמיד ההצלחה מגובה התוצאות, והניקס אמנם לא נכנסו אפילו לפלייאין, אבל מי שטרח וקרא הכל עד כאן הבין שבעיניי לא המאמן הוא הבעיה, אלא חלקים קשישים, פצועים וממורמרים בסגל. זה לא בהכרח אומר שת'יבס הוא מאמן טוב, או מתאים לליגה הנוכחית. הוא מקובע בתפיסותיו, ההתקפה של הקבוצה פרימיטיבית במקרה הטוב, וגם ההגנה המפורסמת הידרדרה העונה. מצד שני, הצעירים אוהבים אותו ופורחים תחת מבטו הזועף והממורמר, ויתכן שזה מה שיגרום להנהלה להשאיר את ת'יבודו לשנה שלישית. אז מה יהיה?

פנים לעתיד – הניקס נכנסים לפגרה עם שפע של החלטות לקבל. על פניו, רוב השחקנים חתומים גם לעונה הקרובה, יש מאמן ובחירות דראפט, ובמידה וההנהלה בראשות הנשיא ליאון רוז והGM סקוט פרי תחליט שממשיכים אז איז, הסגל שיפתח את העונה הבאה יהיה כמעט זהה לנוכחי. הסיכויים לכך קלושים.

כמו שכתבתי למעלה – רוז וקמבה לא ימשיכו, רנדל ככל הנראה יעבור, אלא אם כן יימצא מגשר על ומכונת זמן שיישר את ההדורים מול הקהל והעולם, ויחזיר את ג'וליוס להיות הבחור המחייך והמנהיג החיובי שהיה בשנה שעברה (ספויילר – לא יקרה). חוזי ההמשך של בארט ומיטשל רובינסון הם סימן שאלה ענק שירחף עד שתתקבל החלטה, ולכשתתקבל כזאת יתקיים טקס העברת השרביט לאר ג'יי, קוויקלי, טופין ולהקת האפרוחים (טופין, אגב, כבר בן 24, אבל עזבו זוטות כמו האמת).

כשמדפדפים קדימה בדפי ההיסטוריה שעוד לא נכתבה יתכן ומוצאים שם ניקס מצליחה. כדי שזה יקרה דברים צריכים להתרחש בקיץ, ואנחנו נהיה כאן כדי לספר.

ודבר אחרון לסיום. לידיעת הקורא הנאמן ג'ואקים נואה. שרי, הפסקנו לשלם לך. בום.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com
Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יהלי אולמר
Editor
14/04/2022 11:23:07

בסיס חמוד יש לכם
אפשר לקרוא להם תינוקות תיבודו
יאללה עכשיו לעבודה תוציאו איזה כוכב בדראפט או גם סנטר ותביאו את הבשורה למכה של הכדורסל. האייקוניות של מייק ברין, וולט פרייזר, מייק וולצ'בסקי וריי קאסטולדי צריכים מוצר הולם על המגרש.
כיף לקרוא אותך דובי!

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

סיכום מצוין תודה רבה דוביהו.
.
לא ברור לי מה קרה העונה לרנדל, ולא ברור לי אם זה ברור לו, אבל קשה לי לראות מישהו סופר דופר מגיע לניו יורק אז שווה לברר אם אפשר לנסות להישאר ביחד.

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 11:59:13

חזר לממדים הטבעיים שלו ולא הצליח להתמודד עם הלחץ של הציפיות שיוצר ה-MSG.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נהדר דובי גל. צחקתי הרבה

1. הבעיה היא לא תיבס. הוא מאמן מצויין מהטובים בליגה. לא מיושן ולא בטיח, הוא שושנה בליגת הWWE.
2. הבעיה בניקס היא שאין סופרסטאר, אין אפילו אולסטאר (עם כל הכבוד לרנדל) וככה לא משנה מי יאמן אותך, הם נופלים בגדול בכשרון.
3. בארט יכול להפוך לאולסטאר סטייל זאק לאבין, הוא שחקן נהדר, מקווה שלא יסיים כוויגינס. צריך לתת לו להוביל שם ולבנות סביבו ולראות אם יש לו את זה.
4. ברוגדון יוכל לפתור בעיות לניקס בעמדת הרכז. פורנייה ובארט זה אחלה שחקנים לחמישייה. הניקס יצטרכו לככב בפרי אייגנסי מאו להשיג רוקי תותח בדראפט. או שקוויקלי יתן בוסט.
5. יריחו סימס הזה נגר של כל הנגרים, אולי השחקן הכי נגר בליגה. לפחות הוא לא רע בהגנה ונותן האסל בעיקר). הוא מוכיח את התזה שלי שמי שגבוה מאד (מעל 2.10) יש סיכוי טוב לצאת כדורסלן ובטח בNBA גם אם אין לו כישורי כדורסל כלל. גארד למשל בחיים לא יכול להיות כזה נגר. סנטר יכול להיות בלי כדרור קליעה או מהירות. גם גואקים נואה מוסר דש בסעיף זה.
6. הסגל שלהם זה שחקנים משלימים טובים לספסל לכן אם אי אפשר להוציא משהו טוב מהם לא הייתי ממהר להיפטר מרובינסון או נואל, הם גם ככה יושבים על גרושים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
14/04/2022 11:44:10

לגבי רנדל: יש באחד מספריו של ניל גיימן (אולי good omans עם פארצ'ט?) אמירה על כך שכל קלטת מוזיקה שנשארת ברכב ברחבי האי הבריטי יותר מחודש, הופכת מיד לאוסף כל הלהיטים של להקת קווין. האם ייתכן שכל כוכב שנשאר בניקס יותר מעונה סופו להתעורר ככרמלו? ולטובת רנדל, האם זה הפיך?
מקווה שתהיה לכם שנה טובה יותר, האופטימיות הזהירה של השנה שעברה הייתה דווקא שינוי מרענן.
תודה רבה על הסיכום

ארבל חילבה
ארבל חילבה
14/04/2022 13:07:47

אכן בבשורות טובות, אם כי אני מנחש שזו דווקא יותר יציאה של פראצ'ט….

ארבל חילבה
ארבל חילבה
14/04/2022 13:08:16

כל דיסק שנשאר ברכב של קרולי חודש

האווי לאסוף
האווי לאסוף
14/04/2022 14:40:41

סחטיין ותודה על החידוד. לא יכול אפילו להאשים את גילי, אני סובל מסניליות עוד מנעוריי, נראה לי (כבר לא זוכר)

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 11:58:11

כבר אמרתי שאני לא אופטימי לגבי הסגל הזה של הניקס אבל לפחות כמו שציינת אין לכם בינתיים התחיבויות לטווח ארוך.
ורק כדי שנזכור ש: Knicks will be Knicks, בפברואר הפכתם לקבוצה הראשונה שמצליחה לדפוק יתרון של 20+ בשלושה משחקים בחודש אחד (זה עוד בחודש ששיחקתם רק 10 משחקים..)., ועוד למי: 21 הפרש לליייקרס, 23 הפרש לבלייזרס, ו-28 הפרש לנטס (בלי דוראנט או קיירי למקרה שהיה ספק).

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 12:53:06
Reply to  דובי

אם מנהיג כזה לא תגיעו רחוק. זה יוצר לכם עתיד בעייתי.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
14/04/2022 12:54:32

תנחומי דובי
גילרי ירשע

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 12:56:13

😘, הוא ירד לי על הסאנס קודם…

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
14/04/2022 15:35:40
Reply to  דובי

חחחחחחח

asaf
14/04/2022 12:36:03

תודה דובי, אני באופן אישי התגעגתי לכתיבה שלך. קיץ מעניין בהחלט עומד לפני הניקס, יש בסיס חביב השאלה מה מלבישים סביבו .

jefffoster10
Editor
14/04/2022 12:55:30

תודה רבה דובי, מרתק, תבוא יותר.
שמעון העלה הצעה של ברוגדון לניקס, והאמת שזה מסקרן אותי- מוכן לתת לך את ברוגדון והחוזה הנגמר של טרנר, לספוג את רנדל (לא מתאים לניקס, יפרח אצלי בלי לחץ עם האליברטון שיאכיל אותו), אבל אני רוצה גם את מקברייד ובחירה.
ברכות לניקס על ההיפטרות מג'ואקים נואה, וכנ"ל ללייקרס כל ההיפטרות מלואל דנג, שאריות שיקגו שהלכו בדרך כל קצב, טאג' גיבסון ודרק רוז בדרכם שלהם לשם. בקרוב נברך גם את הפייסרס על ההיפטרות ממונטה אליס.
התייחסות מינורית ביותר לפורנייה ביחס לחלקו בתקרת השכר – מה עבר בראש של ליאון רוז כשאמר "היי, הקו האחורי הזה לא עבד בסלטיקס אשתקד אז בוא נביא אותו ביותר כסף לניקס", גליץ' ניקסי בהתנהלות עד כה נבונה למדי של רוז ושות'.
והיכן יריות השמחה על ההיפטרות מנוקס והבאת הצנונית חברו של בארט מימי דיוק העליזים? והאם הניקס יעשו ניקס, ישחזרו ימי רנדל כקדם בניו אורלינס ודיוק ויביאו בטרייד הרסני את זאיון?
האמת שבסה"כ אני מסכים איתך – יש גרעין צעיר וסוף סוף יש חשיבה על תקרת השכר בהתנהלות, יש לגמרי עם מה לעבוד ועד כה רוז אצלי מקבל ציון B+, מקווה שתמשיכו בתהליך הבנייה ותחזרו לקדמת הבמה, ונחזור לקרבות קשים אתכם בגארדן בין הגרעינים הצעירים שלנו לשלכם.
תודה, ותכתוב יותר.

עגל
עגל
15/04/2022 12:07:38
Reply to  דובי

לא הייתי נוגע בציון עם מקל ממטר. מבחינת כדורסל אני מתכוון. מבחינת הייפ ומכירות אולי כן

עמיחי קטן
Admin
14/04/2022 14:28:49

תודה דובי.
כיף גדול לקרוא אותך.
ההנהלה הנוכחית של הניקס נותנת תחושה מפתיעה שיש להם מושג מה הם עושים, עם או בלי קשר לתוצאות על הפרקט בעונה נתונה. מאוד מסקרן אותי לראות מה הניקס יעשו בקיץ.

מנחם לס
Admin
14/04/2022 16:43:14

דובי, הבעייה מס' 1 של הניקס היא המאמן שלה. מחר במעורב אני מכניס קטע שלם על כך.
תודה על פוסט מצויין

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 17:48:25
Reply to  דובי

אלא אם כן אתה מתקשר עם כדורים.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

מה שקרה מאז שעברו בלוטרי ממעטפות לכדורים מוכיח שאף אחד בניקס לא מסוגל לתקשר איתם.

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 18:01:58

😂
על … התכוונתי על כדורים.

עידו גילרי
Admin
14/04/2022 18:26:23

because "ball don't lie"

ברוך רובין
ברוך רובין
14/04/2022 18:16:04

תודה דובי מצויין, מסכים עם כל מילה למרות שגם את תיבודו הייתי מעיף

אשך טמיר המקורי
14/04/2022 18:17:20

תודה
טיבס מאמן חרבנה
איך קבוצות ממשיכות ליפול אותו שוב ושוב.
מה שעשה לקמבה השנה זה בהול אוף שיים
מצד שני נתן קארד בלאנש לרנדל לעשות כרצונו ולזרוק כל כדור שמגיע אליו בלי הכוונה, ובלי תוצאות – הוא האשם מס' 1 בעונה המחורבנת של רנדל.
הסגל בינוני להחריד מסביב – אין שם כלום בניקס.
חייבים להתחיל מלהביא מאמן ראוי.

ברוך רובין
ברוך רובין
14/04/2022 18:19:32

מסכים

Smiley
Editor
14/04/2022 23:34:53

כי מישהו היה צריך לשאול איפה זה
https://youtu.be/ik1sY1jhzbU

ירון, החלום
ירון, החלום
15/04/2022 11:08:18

בס"ד
תודה רבה.
הניקס, צריכים להחתים איז. כוכב, או לפחות 2 או 3 שחקני חמישייה בשוק החופשי, כדי להתקדם.

עגל
עגל
15/04/2022 12:11:16

תודה דובי. קצת באיחור אבל טור שלך אני לא מפספס.
הניקס הן אחת האכזבות הגדולות שלי העונה, אחרי מסלול העלייה המטאורי בשנה שעברה.
כנראה שהחזקתי מראנדל יותר, אבל אתה וגילרי הסברתם מה הבעיה שלו..
טריי זריקה מחשידה נתן כמה עצות טובות.
לא הייתי הולך על ציון בגלל מוסר עבודה וסיכויי פציעה, הוא נראה לי כמו פורצינגיס משודרג לשני הכיוונים – היכולת בשמיים ויכולת ההיפצעות גם היא.